Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικού και αξιολόγηση σχολικής μονάδας



Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικού και αξιολόγηση σχολικής μονάδας, ομοιότητες και διαφορές.



Η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικού και η αξιολόγηση σχολικής μονάδας είναι δύο διαφορετικές αλλά συμπληρωματικές διαδικασίες στην εκπαιδευτική πολιτική και διοίκηση. Παρότι έχουν διαφορετικά αντικείμενα, παρουσιάζουν και ομοιότητες. Ακολουθεί μια ανάλυση με ομοιότητες και διαφορές:


    Ομοιότητες

  1. Σκοπός Βελτίωσης:
    Και οι δύο αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

  2. Διαδικασία αξιολόγησης:
    Περιλαμβάνουν στάδια όπως αυτοαξιολόγηση, εξωτερική αξιολόγηση, σύνταξη εκθέσεων, ανατροφοδότηση.

  3. Κριτήρια & Δείκτες:
    Χρησιμοποιούνται καθορισμένα κριτήρια, ποσοτικά και ποιοτικά, όπως διδακτικές πρακτικές, διοίκηση, παιδαγωγικό κλίμα, επιδόσεις μαθητών κ.λπ.

  4. Ανατροφοδότηση & Σχέδιο Δράσης:
    Τόσο στην ατομική όσο και στη σχολική αξιολόγηση, προβλέπεται η χρήση των αποτελεσμάτων για βελτίωση (επιμόρφωση, σχεδιασμός δράσεων, παρέμβαση).

  5. Συμμετοχικότητα:
    Και στις δύο περιπτώσεις επιδιώκεται η συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, διεύθυνση εκπαίδευσης).


    Διαφορές


Ατομική Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας

Ο εκπαιδευτικός ως πρόσωπο, οι διδακτικές και παιδαγωγικές του πρακτικές Το σχολείο ως οργανισμός – διοίκηση, κουλτούρα, σχέσεις, αποτελέσματα

Δεξιότητες, επάρκεια, συμπεριφορά, επαγγελματισμός Συλλογική λειτουργία, διοίκηση, στόχοι, σχέδιο δράσης

Κάθε εκπαιδευτικός ατομικά, με αξιολογητή/διευθυντή ή ΠΕΚΕΣ Όλο το προσωπικό του σχολείου, συντονιστής εκπαιδευτικού έργου, διοίκηση

Ατομικός φάκελος αξιολόγησης – πιθανή σύνδεση με επαγγελματική εξέλιξη Συλλογική ανατροφοδότηση – εσωτερικές αλλαγές/προγραμματισμός

Προσωπική βελτίωση και λογοδοσία Οργανωτική ανάπτυξη και σχολική αποτελεσματικότητα

 Συμπερασματικά

Η ατομική αξιολόγηση επικεντρώνεται στον εκπαιδευτικό ως άτομο, ενώ η αξιολόγηση σχολικής μονάδας αφορά τη λειτουργία του σχολείου στο σύνολό του. Παρά τις διαφορές τους, και οι δύο διαδικασίες είναι απαραίτητες για τη συστημική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Υγιεινή Διατροφή & Άσκηση: Το Κλειδί για Σώμα και Νου σε Ισορροπία

  Υγιεινή Διατροφή & Άσκηση: Το Κλειδί για Σώμα και Νου σε Ισορροπία Σε έναν κόσμο που μας πιέζει συνεχώς να τρέχουμε, να προλαβαίνουμε...