Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικού και αξιολόγηση σχολικής μονάδας, ομοιότητες και διαφορές.
Η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικού και η αξιολόγηση σχολικής μονάδας είναι δύο διαφορετικές αλλά συμπληρωματικές διαδικασίες στην εκπαιδευτική πολιτική και διοίκηση. Παρότι έχουν διαφορετικά αντικείμενα, παρουσιάζουν και ομοιότητες. Ακολουθεί μια ανάλυση με ομοιότητες και διαφορές:
Ομοιότητες
-
Σκοπός Βελτίωσης:
Και οι δύο αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. -
Διαδικασία αξιολόγησης:
Περιλαμβάνουν στάδια όπως αυτοαξιολόγηση, εξωτερική αξιολόγηση, σύνταξη εκθέσεων, ανατροφοδότηση. -
Κριτήρια & Δείκτες:
Χρησιμοποιούνται καθορισμένα κριτήρια, ποσοτικά και ποιοτικά, όπως διδακτικές πρακτικές, διοίκηση, παιδαγωγικό κλίμα, επιδόσεις μαθητών κ.λπ. -
Ανατροφοδότηση & Σχέδιο Δράσης:
Τόσο στην ατομική όσο και στη σχολική αξιολόγηση, προβλέπεται η χρήση των αποτελεσμάτων για βελτίωση (επιμόρφωση, σχεδιασμός δράσεων, παρέμβαση). -
Συμμετοχικότητα:
Και στις δύο περιπτώσεις επιδιώκεται η συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, διεύθυνση εκπαίδευσης).
Διαφορές
Ατομική Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού | Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας | |
---|---|---|
Ο εκπαιδευτικός ως πρόσωπο, οι διδακτικές και παιδαγωγικές του πρακτικές | Το σχολείο ως οργανισμός – διοίκηση, κουλτούρα, σχέσεις, αποτελέσματα | |
Δεξιότητες, επάρκεια, συμπεριφορά, επαγγελματισμός | Συλλογική λειτουργία, διοίκηση, στόχοι, σχέδιο δράσης | |
Κάθε εκπαιδευτικός ατομικά, με αξιολογητή/διευθυντή ή ΠΕΚΕΣ | Όλο το προσωπικό του σχολείου, συντονιστής εκπαιδευτικού έργου, διοίκηση | |
Ατομικός φάκελος αξιολόγησης – πιθανή σύνδεση με επαγγελματική εξέλιξη | Συλλογική ανατροφοδότηση – εσωτερικές αλλαγές/προγραμματισμός | |
Προσωπική βελτίωση και λογοδοσία | Οργανωτική ανάπτυξη και σχολική αποτελεσματικότητα |
Συμπερασματικά
Η ατομική αξιολόγηση επικεντρώνεται στον εκπαιδευτικό ως άτομο, ενώ η αξιολόγηση σχολικής μονάδας αφορά τη λειτουργία του σχολείου στο σύνολό του. Παρά τις διαφορές τους, και οι δύο διαδικασίες είναι απαραίτητες για τη συστημική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου